1. Od końca 2 rundy państwo (nie dotyczy barbarzyńców i piratów) z najmniejszą liczbą prowincji otrzymuje możliwość wyboru 1 karty szansy z poniższej puli w cenie 10 złotych monet:

    • Jednorazowe użycie „free nation” dla siebie w jakiejkolwiek walce

    • Jednorazowa możliwość wyboru własnych zasad w obronie lub ataku

    • Jednorazowa możliwość dodania bota AI na najwyższym poziomie do gry, umożliwiając 2v1.

  2. Karta musi zostać wykorzystana w tej samej rundzie, w której został dokonany jej zakup.

  3. Od końca 1 rundy każde państwo ma prawo do jednego tygodniowego urlopu. W tym czasie nikt nie może zaatakować państwa, a samo państwo nie otrzyma monet i nie będzie mogło przeprowadzić ataku, ani użyć żadnej „karty szansy”.

  4. Istnieje możliwość skorzystania z pomocy organizatora przy zaplanowaniu ataków i wykorzystania budżetu. Koszt: 20 złotych monet za 1 tydzień.

  5. Watykan wysyła 5 złotych monet za każdy wysłany replay z rozegranej gry w rundzie. Maksymalna liczba ZM do otrzymania w rundzie: 15. Zasada obowiązuje od początku 2 rundy turnieju.
  6. Bukmacherka – w każdej rundzie administrator podaje 2 lub 3 mecze do obstawiania przez uczestników turnieju. Opłata wejściowa: 10 ZM. Do wygrania: Suma opłat wejściowych wszystkich graczy + 10 ZM od administratora. Maksymalna kwota do wygrania: 60 ZM. Limit czasu – do rozpoczęcia pierwszej gry z listy, zakaz obstawiania własnych meczów.