-
Wszelkie akcje zbrojne można prowadzić tylko startową nacją oraz tymi narodami, których naturalne tereny (oznaczone na mapie kolorem ecru) znajdują się pod naszym panowaniem.
-
Państwo ma prawo atakować tylko przylegające do swoich prowincje! Nie dotyczy to barbarzyńców i piratów, mogącymi najeżdżać na dowolne prowincje na mapie. Barbarzyńcy prowincje lądowe, a piraci morskie.
-
W przypadku zwycięstwa w ataku na sąsiadujące państwo, agresor zdobywa prowincję przeciwnika. W przypadku zwycięstwa ataku „barbarzyńskiego/pirackiego”, prowincja staje się neutralna.
-
Istnieje możliwość także ataku przez morze, lecz na maksymalną odległość 2 długości prowincji, z której planuje się wykonać atak. W przypadku bitew morskich obowiązują zmienione zasady gry, o których piszemy poniżej.
-
Typy map dla rodzajów ataków:
- z prowincji lądowej na ląd: LĄD
- z prowincji typu wybrzeże na wyspę: PÓŁWYSPY
- z prowincji wyspiarskiej na wyspę: WYSPY
- z prowincji typu wybrzeże na wybrzeże: WYBRZEŻE (wyjątek: atak na pirata – pirat ma możliwość wyboru półwyspów)
- z prowincji typu ląd na wybrzeże: WYBRZEŻE (wyjątek: atak na pirata – pirat ma możliwość wyboru półwyspów)
- Ważne: prowincja lądowa = brak dostępu do morza / prowincja typu wybrzeże = dostęp do morza i granica lądowa z inną prowincją / prowincja wyspiarska (wyspa) = tylko morskie granice
-
W jednym tygodniu gry (turze), państwo może wykonać maksymalnie 3 ataki i tyle samo razy się bronić.
-
Barbarzyńca/Pirat ma prawo wykonać maksymalnie 2 ataki w tygodniu na dowolne prowincje państw (od 1 rundy) oraz maksymalnie 2 ataki na prowincje neutralne graniczące z należącymi do niego już prowincjami (od 4 rundy). Barbarzyńca/Pirat nie przejmuje prowincji i nacji państwa w atakach barbarzyńskich. Za zwycięstwo nad państwem otrzymuje tylko pieniądze. Może przejąć prowincje neutralne. Natomiast po 4 rundzie jeśli ich państwo graniczy z innym, ataki są traktowane jak ataki każdego innego państwa – wtedy przejmują prowincje, lecz nie otrzymują monet za zwycięstwo.
-
Barbarzyńca/Pirat może atakować prowincje państw już od 1 tygodnia gry, natomiast prowincje neutralne przylegające do jego państwa od 4 tygodnia gry.
-
Zasady meczu losowane są z puli zasad. 1 atak/mecz = 1 gra. BO1.
-
W przypadku obrony ostatniej prowincji państwa, obrońca wybiera zasady.
-
W przypadku atakowania terenu neutralnego przez państwo (również barbarzyńskie/pirackie), losujemy przeciwnika z puli barbarzyńców/piratów, który zagra nacją losową, o ile nie jest to prowincja oznaczona jako przypisana do danej nacji (kolor écru). W przypadku absencji przeciwnika, może zastąpić go każdy dowolny gracz tego samego typu jeśli będzie dostępny online w wyznaczonym terminie gry – a kiedy takiego nie znajdziemy, prowincję neutralną może obronić jakikolwiek dostępny przeciwnik o ile przyjmie wyzwanie – jednakże w takim przypadku nie otrzymuje on zapłaty za obronę terenu neutralnego. Nagrodą dla niego jest zablokowanie ruchu przeciwnika.
-
Zasady dla każdego meczu zostaną wylosowane przez organizatorów na: https://ahaslides.com/pl/features/spinner-wheel/
- Sprawdź pulę zasad: KLIKNIJ TUTAJ
-
Wszystkie gry rozgrywane są systemem 1v1, o ile jeden z uczestników nie wykorzysta Karty Szansy: „Jednorazowa możliwość dodania bota AI”.
-
Istnieje możliwość wydłużenia terminu meczu o max. tydzień. Koszt znajdziecie w #skarbiec.
-
Zdobycie ostatniej prowincji państwa oznacza przejęcie wszystkich środków z jego skarbca oraz „kart szansy”
- Istnieje możliwość wyboru zasad Puli Zasad za obopólną zgodą graczy.
- W przypadku chęci ataku tej samej neutralnej prowincji przez 2 państwa, organizujemy mecz między nimi, bez udziału barbarzyńcy.
